Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

torsdag 19. mars 2009

Ny kopp, garn i gave, pus er redd- og enda en lue!

Drømmekoppene mine er i hus! Jeg prata om at jeg ønska meg flere av disse den ene dagen, og dagen etter fant jeg dem på bloggen til Sylvia. Da var det jo meninga at vi skulle ha flere av dem!! Hadde to stk fra før, med grønt inni- nå har vi enda to stk- med gult inni! (Ønsker meg to oransje også...) De her heter "Ur" og er norskprodusert (Lannem), og er det aller beste krusa jeg kan tenke meg! Umulig å drikke kaffe her i huset hvis koppene er i oppvaskmaskinen- da venter jeg til vasken er ferdig!! Siden svigers skulle kjøre forbi butikken hvor Sylvia jobber, sendte vi de innom der for å kjøpe med koppene. Snille Sylvia hadde sendt med et nøste med Harry Potter- garn (100 g) til meg og Kristin- TUSEN, TUSEN TAKK!!!! Vi gleder oss til å ta fatt på det!
Vi har endelig fått speil på det nye badet vårt, og pus blei skrekkslagen da han så seg sjøl! Ikke visste vel han hvor stor og skummel han så ut, et skremmende syn var det! Han fresa, la øra ned og hadde BUSTEhale av en annen verden! Her er han litt mer fortrolig, og har hoppa opp på vasken for å ta den kjekke mannen nærmere i øyesyn. Han var jo riktig så lekker, men Å så barsk! Som dere ser er halen fremdeles litt "piggy" ;o)Jaja, så blei det enda en lue. Helt uten planlegging. Etter å ha strikka de lilla sokkene hadde jeg mer garn igjen, og "tilfeldigvis" stod en av (de mange) kurvene med garn rett ved siden av meg.... Svusj, svusj og svusj- så var det en lue. Tusen takk for alle koselige kommentarer- blogging hadde ikke vært det samme uten dere!!!!

10 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Kjempefin lue,du har strikket.Og for en herlig katt,du har.Flott han fant ut, at det var en kjekk,lekker og barsk mann.Han så i speilet.Ha en flott dag.

Pinnepenn sa...

Så fin lue du har strikket, også så koselig meg garnoverraskelse. Gode kopper er et must her i huset og. Flott katt har du og. :)

strikkedilla sa...

Så flott lue. De tøflene har jeg heklet etter mønster fra garnstudio. Veldig enkle og raske av tre nøster eskimo. Gjort på et par kvelder. Veldig gode og varme og ha på også.

Bodil sa...

Endå ei kjempefin hue. Blir vel ikkje lenge før du har strikka noko lekkert av garnet du fekk:)

Havfruen sa...

Tøff lue. Men enda tøffere Pus som ser seg selv, nydelig!

Flotte kopper, artig å samle på noe man liker.

Ha en fin torsdagskveld!

Anonym sa...

Hei og hå!!
Måtte jo sende med noe godt til kaffen, vet du Elin ;)
KULE luer! Bra du har fått dilla på de, for de er morsomme å lage!!
Skjønne pusen din, da! Vår pus bryr seg ikke om speilet, men om alle de pusene som krysser vår (les: hennes) hage. Da knurrer hun!
Men "kjæresten" Rufus, han får bli. Hun er så rar!
Jeg hekler ruter om dagen, og gudene vet om jeg har noe å blogge på en stund. Kan jo ikke blogge hver og en rute heller da, he he.

Tante Mimmi sa...

Hei! Du lurte litt på hjartet i butikken !
Hjartet har vore bunnen i ei skål. Finsk ARABIA. Du har kanhende sett dei?- ulik farge rundt kanten ,med ein liten gullkant, ein gul,ei blå osv (dessertskåler)
I mitten er det damer fra barokken(?) med store kjolar i ein hage. Så det vert kombinasjon av at det er litt slitt, men mest at det er eit malerisk motiv og det som er blitt smykke er hage/stein/blomar! Difor får det dette utrykke!
Heng du med? ;)

Anonym sa...

Skal si du har fått dreisen på luer, den ene finere enn den andre. Denne stripete likte jeg!
God helg til deg!

garnlykke sa...

Ja det stilles krav og kriterier til det kaffen skal drikkes av:)
De krusene der er kjempefine.
Og så ser jeg at du fortsetter lueproduksjon i samme tempo og med samme kreativitet som tidligere.
God helg:)

Monai sa...

Så stilig lue.