Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

torsdag 2. april 2009

Hekla veske- endelig ferdig! Og en lapp...

Her er veska som mamma har ønska seg! Den har vært i "stand by"- posisjon lenge, men nå har jeg jo vært så streng med meg sjøl- og det har vært virkningsfullt! Den er hekla av Pt Sumatra på heklenål nr 4. Egentlig raskt arbeid, men med elendelig heklenål- grep (les: svaake hekle- hender!) tar det sin tid... Så nå er jeg hur lykkelig som helst for å slippe å hånes av denne noe mer ;o)
Veska var forresten mitt bidrag til fargealongen på Projo, den blei nemlig akkurat "mars- ferdig"!

Og her er mitt mars- bidrag til Teppe- alongen på Projo.... Jeg jobber ikke akkurat hardt med dette teppet (kun en lapp i mnd), men det vokser da saakte, men sikkert!

14 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Super veske du har hekla, no vert nok mamma glad og fornøyd med jenta si:)

Anonym sa...

Kjempeflott veske!
Og lappen var lekker,så det blir nok et flott teppe.
Ha ei super helg!

Havfruen sa...

Du imponerer meg over din iver på håndarbeide eller rettere sagt; hva du får til!! Her pakkes det til påsketur:)
Klem fra meg...

garnlykke sa...

Fin veske! ..og søt lapp;)

Jannickes Hjemmekos sa...

Så flink du er. Jeg er også med i den alongen og jeg har pga huskjøp kommet litt på etterskudd i forhold til målsettingen. Har planer om å prøve å strikke endel lapper i påsken. Likte godt lappen din med hjerte på. Fikk du det mønsteret av jogusi? Jeg har ikke hatt tid til å sjekke mønsterlinkene ennå... Jaja; ønsker deg en god helg. Klem fra Jannicke

Jannickes Hjemmekos sa...

En ting til; vesken var super - lekker fargekombinasjon. DS

mimouna sa...

Likte fargene på den vesken.

Jeg får også vondt i hendene av å hekle med bomullsgarn, og jeg er egentlig sterk i klypen. Har du prøvd de Clover (tror jeg de heter?) heklenålene med bredt plasthåndtak? De skal visst være bedre å holde i.

Ønsker deg en god helg!

(Og datteren min fikk SJOKK da mamma pluselig spilte Sondre Bratland, hehe!)

Sylvia sa...

Hei på deg!!
Kjempefin hekla veske, Elin. Tipper mamman din ble glad!
Og så må jeg rette opp feilen fra forrige kommentar jeg hadde. Jeg mener ERLEND ikke Sondre.....de er jo to helt forskjellige artister. Sorry!!
Ønsker deg og din kjære en riktig god påske!! klem

Birgitta sa...

Hej!
Trillade in på din blogg av en tillfällighet. Men det var väldigt trevligt att få göra din bekantskap och se allt fint du gjort. Fin väska och dina halsvärmae gillar jag starkt. Jag vill gärna återkomma och ser mera.
kram Birgitta

Marit Johanne sa...

Flott hekleveske! Ja, det er deilig å bli ferdig med noe som man føler ligger der og venter.
Søt liten hjertelapp du har strikka.
Riktig god påske!

cille sa...

Her var det mye fint å se, kjempe koslig blogg du har! Velkommen til en titt hos meg også....

Marias skriblerier sa...

Goood påske til deg!!!

Jorun sa...

Det var en fin veske!
Koselig blogg du har.

min-design-strikk sa...

hei elin!

-finfin veske du har heklet :) sysler med litt hekling selv, som pause syslerier fra strikking og har funnet ut at det er mulig å lage mye med hekling.

hei så lenge og ha en god weekend :)