Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

fredag 7. november 2008

ME, meg og rullestol....

Jeg må bare forklare noe, så det ikke oppfattes feil; Jeg sitter altså ikke i rullestol til vanlig, jeg går rundt på beina mine kortere avstander (både med og uten krykker)- men det er på turer jeg bruker den elektriske rullestolen. Det er jo ikke noe behandling som har dokumentert effekt for oss med ME, men energiøkonomisering og aktivitetsavpasning er to sentrale stikkord. Og det er her rullestolen kommer inn; ved å bruke den sparer jeg krefter som jeg kan bruke på noe annet. Blir litt som å sette penger i banken og spare lenge nok til noe man ønsker seg.... Jeg mener bestemt at jeg utviklet ME for å få muligheten til å forandre livet mitt til det bedre; før stressa jeg mye mer og så ikke så lett de hverdagslige gledene. Nå har jeg fått en enestående mulighet til å starte "på nytt". Misforstå meg ikke, jeg ønsker overhodet ikke å ha ME- men siden jeg likevel befinner meg i den tilstanden pr i dag- velger jeg å se sånn på det. Og jeg må understreke at jeg har et like herlig liv nå, men veldig annerledes enn jeg hadde forestilt meg! Sånn- da er det forklart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Elin. jeg mente ikke noe vondt med det jeg skrev sist, altså. Men kjekkt å vite litt mer om deg, da! Kjempeflott at du har snudd om din situasjon om til noe positivt. Jeg mener også at det er en grunn til at ting skjer, samme hvor vondt det er, så har det en mening.
Og ser man positivt på ting, som du gjør, skal du se alt ordner seg.
Ønsker deg en herlig lørdag!!

Elin Osa Søreng sa...

Tok det ikke ille opp altså, så bare at jeg nok hadde vært litt upresis i uttalelsen tidligere... Veldig greit å dele den infoen, mange som ser meg gå det ene øyeblikket- og sitter i rullestol det neste, de lurer sikkert på hva jeg holder på med. *ler* Ha en flott dag du også, Sylvia- og alle dere andre! Klem fra Elin