Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

onsdag 15. oktober 2008

Ebo Towns venner. Mange barn trenger faddere...

Jeg har lagt til en link til Ebo Towns venner. Det er ei dame jeg kjenner som satte i gang et stort prosjekt i Gambia for en tid tilbake. Å være fadder koster 100 kr pr mnd, og da går ALLE pengene rett til barnet. Dette dekker bl.a skolegang, skoleklær og sko, mat på skolen samt div medisiner. Tidligere fikk vi sende en søplesekk hver med ting og tang, og da fikk vi bilde av fadderbarn + foresatte- sånn at vi så at alt ble gitt til dem. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til fadderordninger, klarer liksom ikke å stole på at barnet får alt vi gir... Men sånn er der her! 100 kr rett til barnet- hver mnd. (Og dersom du ønsker det, kan du gi litt ekstra en og annen mnd) Hurra- som de fortjener det!
En annen ting jeg liker med Ebo Towns venner, er at de er veldig opptatt av å skolerere barna, sånn at de får en god utdannelse og med mulighet for en jobb seinere. Og lærerne blir sendt på kurs til Universitetet for å holde seg oppdatert. Hjelp til selvhjelp syns jeg er fornuftig!
Jeg føler meg så ydmyk og liten, når alt jeg gjør "bare" er å betale 100 kr i mnd. Tenk på alle de fantastiske menneskene som står på som helter uten å få betalt for det... Det minste jeg kan gjøre, er å:
Oppfordre alle til å sjekke sidene, og kanskje dere ikke syns 100 kr er så mye i måneden?.... http://www.ebotown.no/

(Foreløpig har jeg skaffet 4 faddere, men håper på flere!!!)

Ingen kommentarer: