Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

mandag 1. mars 2010

Hurra! Mariusgenser i havn!!!!

Projo- forum har jeg - som tidligere nevnt- deltatt i en OL- along. Jeg var spent på om jeg rakk det, men med god heiagjeng på hjemmebane (les: Kristin!)- som diska opp med mat, og fiksa og ordna både lørdag og søndag- var det duka for en massiv sluttinnspurt! Og jammen klarte jeg det! Har igjen trådfesting da, men det får jeg godta ;o) Mariusgenser på 16 dager må jeg si meg fornøyd med. Dette er andre gang jeg strikker mønster med to farger- og det blei enda litt bedre enn første gang. Bedre og bedre... :o)
Strikka av Du store alpakka sitt BabySilk- nyydelig garn!
Midt i OL- alongen måtte jeg jo gjøre litt annet også, og da blei det en hals. Grei skuring, og praktisk plagg. Strikka i "Sterk" fra DSA, og som jeg tok fra garnlageret. 
Jeg fant link til oppskrifta hos Bittami, men jeg la opp betraktelig færre masker, og da fikk jeg en god hals  i barnestørrelse ;o)
HER finner du originaloppskrifta.
OL- oppsummering:

-Mariusgenser
-3 luer
-1 calorimetry
-Strikka ferdig en ufo (tigerlue)
-4 kleshengere med decoupage
-1 par babysokker
-Tova et underlag til spark
-Barnehals


Ha en flottfin dag, klemmer fra Elin

23 kommentarer:

MayMs.hobbyblog sa...

Genseren din ble kjempeflott. Fin hals har du strikket også.

LivM sa...

Du har vært kjempeflink som har strikket en genser på så få dager. Og en hals i tillegg. Grattis med en flott genser!

Anonym sa...

Så flink du har vært! Stor produksjon under Ol. Genseren ble kjempe fin. Klem Igi

Unknown sa...

Oi!!!så kjempeflink du har vert:)eg hadde aldri klart å strikke ein slik genser på 16 dager,imponerans:)

sipusa sa...

Høres nydelig ut med Marius i babysilk!! Mmmmmm.....nyt den!:-D

Monai sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Monai sa...

wow godt jobba! Den ble knallfin.

Birgitta sa...

Vilken fin tröja du stickat. Och så snabbt det gått.
Kram Birgitta

Kathrine H sa...

Så effektiv du har vært! Det var en kjempefin genser - og ikke minst en flott hals. :o)

Ønsker deg en fortsatt fin marsuke!

Unknown sa...

Imponerende;))
Utrolig flott Marius med rundt bærestykke;9 Og 16 dager !!! Wow..
Så listen din over alt du har gjort og det var ikke lite gitt;)

Vel blåst;)
Ha en god natt;)

Smarie sa...

Genseren ble kjempeflott Elin ;o) Og du har jo virkelig vært fporduktiv under OL. Ha en flott dag!

Wenche/chawo sa...

Nydelig genser og litt av en produksjon ,du har hatt under OL.

Muffin sa...

Fin og god genser du har strikka! Ingen ting er som en hjemmestrikket mariusgenser!!

hisae sa...

Så flott genseren ble, sikkert deilig og myk. Halsen ble kjempefin.
Skal se det blir flere gensere på deg nå

Bestemor Drillo sa...

Du burde vel hatt gull du også!!
Flott genser;))
God tirsdag til deg;))) Klem!

Jannickes Hjemmekos sa...

For en flott Marius-genser du har strikket deg; gratulerer. Ha en fin uke - klem fra Jannicke

strikkedilla sa...

Kjempeflott genser, og fin hals. Jammen godt gjort at du rakk å bli ferdig

min-design-strikk sa...

hei!
-takk for hilsen og så fin mariusen ble :) Kjørte forresten forbi på ÅMOT i vinterferien. Foreldrene mine haar hytte på tempelseter, et finfint sted :) Ha en storveis uke du også :))

Bodil sa...

Nydeleg gensar som passa perfekt :)

mimouna sa...

Flott innsats! :o)

Liker veldig godt Marius med rund sal, er ikke så glad i båthalsen på originalen.

Pinnepenn sa...

så utrolig fin den ble. :)

Sissel sa...

Genseren ble kjempefin:) Flink har du vært:)

Gode Klode sa...

Ho ho!! Som du PRODUSERER, ELin!! Dypt imponert! Bøyer med i støv og trådstumper! ;^D