Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

lørdag 17. januar 2009

På pinnene akkurat nå...

Her ser dere en samling av mine uferdige prosjekter; en ullbukse til tantebarn Anneli, rosa kamerat pinne nr 4, lilla sokk som skal bli et par til meg en dag, en barnesokk med råsilke i hælen, et smetteskjerf, hekla veske til mamma, begynnelsen på teppet og en barnegenser. Barnegenser`n blei til sånn her; Vi skulle på symøte, og jeg ville ha et nytt prosjekt (akkurat som om jeg ikke har nok å finne på...) men fikk ikke bestemt meg for hva. Derfor fikk madam-kjerring-frua i oppdrag å si et sidetall. Hvilket som helst tall mellom start og slutt, og det blei altså sida med denne genser`n fra Nøstebarn. Så fikk jeg ikke bestemt meg for hva slags farger, og prosessen blei gjentatt. Garnkombinasjoner blei lagt opp på rad og rekke- og uten synsrekke for min kjære, og så blei det altså mørkegrønn og rosa som skjulte seg bak nr 3.... Dette er symøtestrikking, har ingen bestemt mottaker til denne- derfor tar jeg det piano.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette tror jeg er et felles "problem" for alle oss strikkere, mange ting på en gang altså! Men så blir jo liksom mange ting ferdig etter hvert også da.
Og det er jo artig med litt avveksling.
Jeg har også skrekk for engelske oppskrifter, men nå hopper jeg ut i det. Det er så irriterende å ikke få det til, for det er jo så masse lekre engelske oppskrifter.
Nå snør vi snart inne her på østlandet, har akkurat vært ute og måkt, sikkert 20 cm. bare idag!
Så fikk jeg litt trim!

Anonym sa...

Halloooooo......her har du visst blogga om kapp med snøfallet i dag!!!
Også så mye du har å holde på med, da!!! Med mange skjønne farger!!
Den lille grønne lappen som blir et teppe.....lykke til. jeg sitter faktisk å vurderer oldemorsruter til et hekla teppe.....men det vil ta tid....eller?

hobby dilla sa...

Hei hei:)Tusen takk for besøket på bloggen min:) Eg må le litt når eg fikk se innlegget ditt...her ligger det jo temmelig mye det samme som eg har liggende...eg har; ribbb bukse, smetteskjerf som det mangler 4 cm på, enslig sokk osv osv. ganske morsomt da:)men eg er nok uhelbrdelig når det gjelder dette...altfor mye som surrer rundt i hodet som eg vil lage!
Liker bloggen din veldig godt så lagrer deg til listen min eg...kommer nok innom igjen ofte:)