Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

torsdag 3. desember 2009

Kalenderskjerf, Projo- handel og award!!!

Jeg har, som nevnt tidligere, meldt meg på Adventskalender- along på Projo- forum, og vi strikker skjerf. Vi får tilsendt en mønsterdel på mail hver dag, men jeg må si jeg henger litt etter allerede...  Jeg er bare snart halvveis på dag 2, men er strålende fornøyd likevel. Det er første gang jeg strikker et sånt type mønster, jeg har jo slitt med "ME- hjerne"- dvs at konsentrasjonen ikke har vært min beste venn, og dette er et stort skritt for meg .Det er vanskelig å se mønsteret på bildene, skjerfet må blokkes etterpå- det er en ting som er sikkert! Hm, jammen er jeg tøff i trynet som forventer at skjerfet skal bli ferdig, hehe....


Vil du også strikke kalenderskjerf? HER finner du oppskrifta. En rapport pr dag, så det ser iallefall overkommelig ut ;o)

Så har jeg handla litt, denne gang på Projo-produkter, og her ser dere resultatet: Det ser så beskjedent ut, men garnet er det lekreste Kasjmir- garn, og koster littegrann.... Men så er det noe av det mjukeste jeg har kjent også, og det er kjøpt inn til noe veeldig spesielt ;o) Ønska meg egentlig fargen natur, men den var utsolgt- så da ble det grått som nestbest. Lurer du på hva det blanke er? Øredobber! De til venstre er garnnøster med strikkepinner i, og de til høyre er gammeldagse symaskiner :o)

Disse er MINE! Og de kosta bare 60 kr!!! Supersøte syns nå jeg :o)

Og snille Bittami har gitt meg en award!!! Tuusen takk, det var en utrolig søt ting å gjøre :o)
Bittami er en superstrikker, en super motivator og gledesspreder!!! Og hun fortjente virkelig den awarden!!!

Jeg vil også glede noen, og vil derfor gjerne gi denne videre til
Pinnepenn - (også kalt Diabella på Projo) Superhyggelig jente som jeg var så heldig å bli bedre kjent med både på vei til, og på strikketreffet Projo arrangerte for ei tid sida. Håper på mer skravling en annen gang også!
og
 Birgitta - bak bloggen Utsikt från vävstugan. Birgitta vever superflotte produkter, og er så positiv og naturlig :o)
Og for å ha sagt det: Jeg setter stor pris på alle dere andre bloggere også!!!


Dett var dett, ingen ferdige produkter å vise til... Nå skal det toves tøfler til tantebarn Ida :o)

5 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Så flott farge du har valgt på kalenderskjerfet ditt.Jeg henger litt etter med mitt alt.Har fått strikket del to før i dag og håper på og få startet på mønster 3 senere i kveld.

Birgitta sa...

Hej!
Tusen tack för den fina awarden. Den tar jag gärna emot. Grattis du också som fått den först. Det är alltid roligt med uppskattning. Den här veckan har det inte blivit något gjort här pga ryggont.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Bitt@mi sa...

Himmel for et nydelig garn:-) Kasjmir... bare navnet får meg til å tenke på mykt, mykt supermykt garn... Har selv kjøpestopp ei stund, så jeg må nok se langt etter sånt garn foreløpig.
Synes du har en nydelig farge på skjerfet ditt, det blir lekkert. Og ikke fortvil dersom du ikke rekker alle dagene - du kan jo gjøre det ferdig etter jul også. Selv regner jeg med å enten kutte ut et par dager (det blir jo langt uansett) eller å gjøre det ferdig etter selve jula. Blir nok ikke strikket på hver dag framover, det kommer dager hvor jeg både skal vaske og bake. Ikke bare strikke..hihi:-)
Ha en fin morradag!
Klem!

Pinnepenn sa...

Tusen takk for award! Jeg håper og at vi får skravlet mer, aldri har vel veien til Skarnes vært så kort. :)

Sylvia sa...

Såååå herlige øredobber!!!! Håper du bruker de masse!
Ellers så garnet deilig og mykt ut.
Håper dere koser dere masse nå i helgen.
Selv skal jeg på Bloggtreff i Drøbak i morra, som jeg gleder meg til. Klem