Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

tirsdag 10. november 2009

Utfordringer!

I det siste har jeg fått to utfordringer, og den første er fra Muffins verden; Her skal jeg vise fram noe ROSA fra heimen. Først tenkte jeg at dette var ganske umulig, men etter å ha kikka meg rundt fant jeg jo endel! Bare se...
Disse rosa glasstinga har jeg arva av en mildt sagt god mann, som døde på 90- tallet en gang- og da var han 96 år gammel! Og han hadde det passende navnet Godberg! (han var også ganske så stor, så navnet var midt i blinken kan du si) Så er det Rosenkvarts- lysestaken vår.... Vi er litt opptatt av krystaller, og upolert rosenkvarts sies å være nyttig å plassere ved pc`n, tv`n, stereoanlegg osv. i stuen eller på arbeidsplassen og benyttes ofte til rensing og harmonisering. Rosenkvarts også ofte omtalt som kjærlighetsstein...
Her er belønninga til Luna! Denne rosa fisken gjør stoor lykke her i huset, den får bredrompe- Luna som "godbit" istedenfor mat- og det er bare sååå populært! Kanskje ikke fullt så populært for oss med et jammer av pipekor fra en rosa fisk, men hva holder man vel ikke ut for vofsen?!
Garn! Selvfølgelig. Alltid noen søte små som ønsker seg etellerannet strikka i ROSA, og da må man ha et lite lager :o)
Mamman til Kristin kom med hennes gamle My Little Pony her om dagen, og den er jo bedårende (?) rosa!
Og til slutt har jeg rosa ULL! Ullsesongen har starta, jeg har fått bestillinger på tova sitteunderlag og tova julestrømper (dog ikke i rosa)- men først må jeg tove ferdig noen tøffelpar jeg har lovet bort!
Wikipedia sier: «Rosa» har flere betydninger.
Rosa er en farge som ikke inngår i fargespekteret. Den består alltid av flere bølgelengder. Rosa omfatter fargenyanser fra rød-rosa til lilla. Det er også overganger mellom rosa og oransje. Magenta er en nyanse av rosa som brukes som en av fire basisfarger i fargeskrivere.
Rosa regnes som en feminin farge og symbolet på det kvinnelige. Den forbindes ofte med romantikk.

Tja, hvem tar utfordringa med fargen TURKIS????? Gi meg beskjed!!

Den andre utfordringa er fra Tussi:

Utfordre 5 personer, og gi dem beskjed.
- Gi også beskjed til personen som utfordret deg.
- Hvert svar må begynne med første bokstaven i ditt navn.
- Om den som utfordret deg, har samme førstebokstav som deg, får du ikke gi samme svar som hun har gjort!
- Ikke skriv samme svar to ganger.

1: Hva heter du? Elin
2: Et ord på fire bokstaver? Elsk- litt mer, altfor mye slossing og hat i verden nå :o(
3: Jentenavn? Eline- dattera til tremenningen min heter så...
4: Guttenavn? Endre- en koselig klassekamerat jeg hadde i sin tid heter det
5: Yrke? Elektriker- en sånn har vi sett mye av i det siste!
6: Farge? Eplegrønn
7: Klesplagg? Edderdunsjakke- trenger sikker mange når kulda setter inn...
8: Mat? Eggeomelett- skal jeg straks spise
9: Ting på badet? Elektrisk tannbørste
10: Plass/sted? Eiketreet- vi klatra alltid i store trær da jeg var lita!
11: Grunn til å være sein? En edderkopp holder til foran utgangsdøra!
12: Noe man skriker? Eeeeemiiiil! ;o)
13: Film? Engler og demoner- har jeg lyst til å se!
14: Noe man drikker? Eplenektar- gjerne Epleblomsten sin- den er helt nyyydelig!
15: Band? Evanescense- liker jeg godt
16: Dyr? Elg- ser jeg nokså ofte
17: Gatenavn? Elgsetergata- i Trondheim, der har jeg kjørt mye!
18: Bil? El- bil...
19: Sang? Enter Sandman- Metallica. Bra!

Å utfordre 5 til er den største utfordringa her, så jeg velger å si:
Hvem av mine lesere tør ta denne utfordringa? Gi meg beskjed da, så kommer jeg å leser :o)

9 kommentarer:

Pinnepenn sa...

De utfordringene klarte du bra. :)

Wenche/chawo sa...

Ser du har tatt utfordringene på strak arm.Og det klarte du jo bra.Ha en flott kveld.

Mor godhjertas blogg sa...

Du greide utfordringene mega bra,herlige rosafarger på glass og fisk.Jeg synes katta i blomsten var max søt jeg typisk katter de klarer det de vil og det er var en flott blomst.:)

Tussi sa...

Du nølte ikke med å ta utfordringene :-)
De tingene etter Godberg var jo fantastisk fine da!

Sissel sa...

Morsomme utfordringer, jeg er med:-) Skal få tatt bilder i løpet av uka og spørsmålene skal jeg svare på, har bokstaven S, så det skal bli moro! Syns du var flink som tok utfordringene på strak arm, så derfor kan man ikke være dårligere. Ha en fin kveld!

Bestemor Drillo sa...

Flotte rosa ting det der! Det er utrolig va vi finner når vi først ser etter! Ha en fin onsdag!

Muffin sa...

Nå var du sporty som tok utfordringene på direkten.
Mange rosa herligheter der ja!

Bitt@mi sa...

Jeg har også fått rosa utfordring fra Muffin, men har ikke hatt tid og stunder til å ta den ennå... Men er i tenkeboksen:-)
Flotte rosa ting du hadde, og så artig at du skriver litt om hver!
Klem!

Sylvia sa...

Ja, det må jeg si...her var det jammen mye rosa, eller lyserødt som Danskene kaller det.
Og morsomt var det også med spørsmål og svar. Vet ikke om jeg hadde klart alle på S, jeg!

I kveld var jeg på Strikkecafe etter jobb, og nå er jeg klar for senga...er sååå trøtt. Sov så dårlig i natt, med en snorke-mann og en kattepus...hjesp, tror det blir senga neste. nattinatt!