Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

søndag 8. mai 2011

3 av 10 sitteunderlag og nr 30, 31 & 32

For ei tid tilbake fikk jeg forespørsel av ei venninne av mora mi om jeg kunne lage 10 sitteunderlag, og jeg kunne sjøl få velge farger og mønstre. For en drøm! Litt veeel kort frist, men jeg nijobba- og leverte fra meg alle 10 den dagen jeg lovte. Det siste var nå enda litt fuktig, men siden det skulle leveres neste dag visste jeg det gikk bra.
Ikke nok med at hun bestilte 10 stk sitteunderlag, men jammen kom hun med en nydelig bukett roser til meg som takk for jobben! Makan! Blei helt stum jeg!

Her er nr 1- med gravmyrt


Nr 2- med pusekatter/ gåsunger

Nr 3- med stor nøkkerose
Resten kommer etterhvert....


Så er jeg jo fremdeles(!) med på Raverly sin 52 pair plunge iv, og her er sokkepar nr 30. De har vært ferdig i flere måneder, men jeg glemte helt å ta bilde av dem. Jeg laga en hullrad rundt ankelen, men jeg kom aldri så langt at jeg tvinna noen snor- og nå er de for små til Bjørn Timian... Ja, ja..

Nr 31- gave til ei venninne. Strikka av Zen, og etter et mønster jeg fant på DropsDesign sine sider. Mønsteret var egentlig med Eskimo- garn, så jeg justerte bare maskeantallet for å få det til å bli riktig størrelse.

Her er nr 32- Revebjelle nok en gang. Jeg er helt forelska i dette mønsteret, det går raskere å strikke dette enn vanlig ragg! Knall bil- eller gå-bort-strikking, enkelt mønster å memorere, og enkelt å justere størrelse opp eller ned. Min favoritt for tida! Kjøpt hos Strikk Innom.

Hva slags prosjekter holder dere på med om dagen??



6 kommentarer:

Grete sa...

Dette var mange flotte sitteunderlag som du har laget.

Sissel sa...

Så fine sitteunderlag du har laga og sokkene er bare nydelige. Tror jeg må kjøpe det sokkemøsnteret og prøve det ut, de blir så fine:)

byLivA sa...

Nydelige sittunderlag!
For en jobb:-)
Ble også inspirert til sokke strikking ;-)

LAs masker sa...

SÅ mye fint du har laget i det siste, genseren er bare helt nydelig :)

MITT FARGERIKE sa...

Kjempefine ting du lagar, gler meg til å sjå resten av sitteunderlaga.
Ha ei fin helg!

Ah09 sa...

Nydelige sitteunderlag, kan jeg spørre hvordan du lager de? er det kun strikking, og deretter toving? eller er det nålefilt? eller noe annet? Har veldig lyst å overraske mine foreldre, med å lage noen til de, å deretter til resten av min familie :)