Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

fredag 5. desember 2008

Julemesse

Da er messa over, og jeg er fornøyd- for jeg kom hjem med mindre enn jeg dro med meg. Heldigvis. (For da kan jeg strikke og tove mer!) Måtte jo handle litt også da, hvert år er det ei dame der som syr de søteste hjerteløpere og annet "hjertesnacks"- og jeg er "fast kunde". (Er nok ganske så hjertete av meg...) I år hadde hun også med søte små sydde engler til å henge på juletreet , og to av dem blei med meg hjem. Og sydd twistpose; rød med hjerter på.. Veldig gla i sydde ting, kjøpte jo telys- pose av LilleBlå for en stund siden, og den er jo så fin å ha framme!

Apropos sydde ting; nå begynner kostymene å bli ferdig- det ene er satt sammen av div klær jeg hadde liggende- gjorde bare små justeringer. Det andre er helsydd av meg (oldemora mi sydde da virkelig for Silkehuset i Oslo i sin tid- da må vel jeg kunne sy på hobbyrommet vel?! Noen gener bør vel ligge der tenkte jeg...) Hm, sømmene er omtrent like skeive som meg, men siden det er et kostyme bryr jeg meg ikke om det. Øvelse gjør mester sies det jo. Hvert år har jeg som mål å lære meg noe nytt (el bli flinkere til noe jeg en gang har lært)- i 2009 skal jeg sy! Sånn da er det annonsert, og ingen vei tilbake. *litt skremt* (Hvis konestumpen tillater det, skal jeg legge ut bilde med kostymet på) Da får jeg "se over" huset, får snart besøk. Ha en flott helg!

PS: Dere som er inne å kikker- kan dere ikke legge igjen et spor da- er så hyggelig! Veit det er flere som følger med.... Stemmeboksen øverst i høyre hjørnet kan forøvrig klikkes på hver gang dere besøker meg, er ikke ment for èn gang pr person.. Bare til orientering.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Elin
Jeg er her, vettu!!! Har ikke hatt så mye tid yil pcn den siste tiden, men NÅ er jeg innom deg. Og såååå fine votter da! De var skikkelig fine!
Pjoning, jo det er en gammel teknikk, men det er egentlig kjedemasker (hekling) Det blir et tett og fast arbeid, så det er om å gjøre å være løs på hånden. Kan godt sende deg en oppskrift på de vottene (røde) fra bloggen min, så kan du jo prøve. Du forsøker jo å sy, så.........!
Ha en fin uke!

Anonym sa...

Tittitt!
Den jula altså.... den kommer litt for brått på hvert eneste år, og desember er generelt en dårlig datamåned... Jeg er sååååå enig med deg, det ER koselig å se hvem som er innom, spor er flotte ting!
Og jeg er hellig overbevist om at du også klarer å sy de vakreste ting, du er jo så flink til å tove at dette blir "piece of cake" skjønner du.
Ha en fin ukeslutt!
*klemmer til Elin"