Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

torsdag 9. desember 2010

Mamma og mamsens bestevenn fyller 6 mnd 11. desember!

Her er vår aller beste venn- herlige Bjørn Timian! Han er en vidunderlig gutt, kjempeblid og en stor skøyerunge! Tenk at han straks er 6 mnd! Hvor har tida blitt av??? Alle sa jo at tida kom til å gå fort- men SÅÅÅ fort da gitt.... Men tida går fort når man koser seg, og det gjør vi virkelig *dobbeltsukk*

Disse to blei helt tilfeldig plassert ved siden av hverandre på bordet, og det måtte vi selvfølgelig forevige; Bjørn Timian- er så god at han kan spises opp!!! ;o)

Så har jeg strikka pulsvanter på bestilling. Jeg syns de burde matche denne lua, som er til samme dame- så da var det bare å ordne en "oppskrift". Dvs det var jo bare å finne ut antall masker, for jeg brukte samme mønster som til lua :o) Enkle og raske! Disse er også strikka av Østlandsgarn, og jeg må bare få si at jeg syns det garnet er helt pyton å strikke med :o( 

Nok et sitteunderlag- kusina mi ønska seg et til sønnen sin; Turkis med limegrønn stjerne. "Skal bli" sa jeg- alltid moro å lage til han/ dem! Her er resultatet- Albert skal ikke fryse på rumpestumpen sin når de er ute i barnehagen nå....

Og en hjertelig mobilveske som avslutning på dette blogginnlegget. Denne legges også ut på salgsbloggen min om ikke lenge- så er du interessert- følg med!!


Det dukker stadig opp noen som lurer på om jeg kan strikke en julegave eller to for dem nå, og jeg har vanskeligheter med å si nei.... Men jeg har enda et par igjen å strikke for oss sjøl- så nå er jeg spent på om jeg rekker dem......  Men det er jo ingen fare, rekker jeg det ikke nå- har jeg jo plenty av tid på nyåret!!!...

Ha en suuuperfin og vakker dag, klemmer til dere alle!

15 kommentarer:

Livet i Nord sa...

Gratulerer hjertligst, så stor og flott han er blitt gutten med det fantastisk fine navnet!! Ønsker dere i fin feiring på lørdag:D

Guri sa...

For en skjønn gutt! Pass på og kos dere masse, for tida går virkelig så fort som folk sier :)

Smarie sa...

åhh...han er jo bare kjempenyydelig ;o) Skjønner at dere koser dere masse , nyt hvert sekund ;o)) Mye flott du har fått av pinnene igjen.

Fru Keilegavlen sa...

Så herleg!! Flotte ting du har laga! Har du strikka inn stjerna på sitteunderlaget?

Anonym sa...

Nydelig liten gutt dere har!
Klem fra Igi

MayM sa...

Åhhh, så skjønn han er blitt og Så stor. Tiden bare flyr avsted når ungene er små.
Så mye flott du har strikket og tovet-

Birgitta sa...

Så söt man kan vara och så stor man har blivit då.
Vilket fint garn du köpt dej och pulsvärmarna är så lila och fina.
Ha det gott.
Kram Birgitta

MonjaHelene sa...

Så herlig han er!:)Kjempefin liten kar.Ja,tiden går fort,en må nyte hvert øyeblikk med småfolk i hus:)
Ha en fin førjulstid:)
Klem fra Monja

Anonym sa...

Herlig liten kar!
Takk for koselig(e) besøk i bloggen min! Ja, jeg har et godt tips til treeing av perler. Det skal jeg jammen blogge litt om. Litt arbeid er det jo, men ingenting å snakke om. Kos deg videre i førjulstida, da!

Marit Johanne sa...

Å, så herlig han er! Behøver vel ikke si at dere skal kose dere masse med ham, det må jo være umulig å ikke kose seg med slik liten kar :)
Fin strikking får du tid til også!

Sylvia sa...

Hei Elin
Hellenusse hvor skjønn han er. I hjemmestrikka, ser jeg. Sånn skal det være!
Så morsomt at du fant navnet hans i skapene. Jeg kjøper stadig en rødvin som heter Sophia jeg, hi hi, og av og til en med hest på etiketten. Morsomt er det!
Her strikkes det også julegaver, samtidig med at vi pusser opp leiligheten som vi strax flytter inn i. Morro å få det som man vil, men TTT......særlig nå før jul.
Ha en kjempefin helg! Klem

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Tusen takk Elin for hyggelig brev og nydelig sitteunderlag og panneband.Eg blei veldig glad i dag når det kom i posten sitte undelaget og pannebandet kjem eg til å bruka mykje ha ei god jul og godt nytt år til deg og dine klem frå Lisen;-)

Pinnepenn sa...

Så fin han er!

ive sa...

takk for verdens beste sitteunderlag :)Gleder meg til å se flotteste Bjørn Timian og dere i jula!
Stor klem fra Ive-kusine <3