Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

torsdag 4. november 2010

Sokkepar nr 19, godsaker til meg sjøl, og litt småtteri

Tjolahopp, trenger du litt fargesplæsj- se hit!
Smågærne, men utrolig smittende gladsokker. Nr 19 i rekka som skal ende med 52 par innen slutten av mai 2011 til Raverlys 52 pair plunge IV. De er strikka av garn fra lageret, og er derfor også med i Projo sin Garnlager- along. Skulle mene dette paret er ca str 32/ 33, og de har ingen mottaker enda. Snodig egentlig- at det fremdeles er like moro å strikke sokker, faktisk bare mer og mer artig! Sokke- galskap er vel et annet ord for det *himler med øya og gliser stort over meg sjøl og galskapen*


Nytt skjerf til MEG! Oppskrifta finner du HER, under søkeord "sjal" (nr 120-19)
Strikka av Handmaiden- garn, og Lady Godiva er navnet på herligheten. Garnet er kjøpt HER. Suuuperdeilig og mjukt, og så absolutt kløfritt!
(Dette er med i Strikk til familien- alongen på Hobbyforum)


Så er det en forsiktig begynnelse; Dette skal en gang (forhåpentligvis!) bli en ball. Spennende å se når den blir ferdig, for jeg må hekle MINST 4 millioner til av denne typen, og ca 3 milloner av en annen type. Sånn heeelt uten å overdrive!!! Hm.


Votter til småtten! De passer dessverre ikke lenge, for jammen har han arbeidsnever den sønnen vårres!
(Disse er også med i Strikk til familien- alongen på Hobbyforum)


Hodet mitt er for fullt til alt som heter litt mer plankekjørings-strikking om dagen, så jeg er litt misfornøyd faktisk. Sjelden jeg er det, men nå må det visst litt gruff ut- for å få plass til flotte mønstre!!!! Jaja, sånn er det nå bare....

Håper dere har det flott og fint og vakkert og lett og artig og at dere har hodet fullt av godsaker!!!!!!!
Klemmer <3 <3 <3

14 kommentarer:

Tussi sa...

Det var noen skikkelige gla`sokker, ja! Jeg bruker også det mønsteret på sokker.
Flotte farger på hekleriene dine også, det blir spennende å se resultatet.
Ha en fin torsdag - snart helg igjen :)

Wenche/chawo sa...

De sokkene var herlige og sjalet var flott også.

LivM sa...

Sokkene dine var fargerike og morsomme. Supert sjal også. Lykke til med produksjonen videre!

Bitt@mi sa...

Jeg gir meg ende over:-))) Du har snart slått meg med antall sokker, og jeg har jo overhode ikke framdrift i det hele tatt... Hehe.. det er så mye annet som frister. Ja, ja, blir ikke lei meg om jeg ikke får full pott i plungen - gjennomførte den jo i fjor:-)
Koselig å lese bloggen din; du er så sprudlende og full av energi, at jeg bare sitter her og smiler:-)))
Klem til dere og småtten:-)

Birgitta sa...

Så fina sockar du stickat och allt annat du gjort är så fint. Det är alltid lika roligt att titta in hos dej. Jag har inte hunnit med stickningen i höst, utan det är bara väven som gäller. Hoppas komma ifatt med beställningarna.
Önskar dej en riktigt skön helg.
Kram Birgitta

MayM sa...

Så fargerike flotte sokker du har strikket. Ballen din kommer til å bli flott. Fine farger.

Anonym sa...

Du er like produktiv som alltid :-)
Det blir spennende å se hvordan ballen blir.
Klem Igi

Sylvia sa...

Gla`sokkene dine var helt skjønne! Såklart man blir glad for slike sukkerbomber.
Ja, er helt enig i at noen ganger blir man lei av "plankekjør-strikking", på tide å avansere litt. Og ps: tenk litt mer på deg selv også da!!
Håper "småtten" har det fint.

Bodil sa...

Her var det mykje fint og forskjellig :) Gode vottar til Bjørn Timian. Spennande ball du skal laga :)

Unknown sa...

Så fine fargeklatter av noen sokker, jeg tror ikke man blir lei av sokkestrikking så lenge det finnes så mange forskjellige mønster der ute;-) Lekkers skjerf også, og flotte ball-lapper, gleder meg til å se dette prosjektet ferdig. Og du må nok strikke nye votter til småtten:-D Ha en fin dag.

Guri sa...

Herlige sokker! Du er så sprudlende at jeg blir glad av å lese i bloggen din!!! God helg!

LAs masker sa...

Kjempe fine ting du har laget! Det enkle er ofte det beste!!

Bestemor Drillo sa...

Du er ei fantastisk strikkekjærring!!
Du lager altså så mye fint!
Veslekaren blir nok ikke kleslaus med det første!! Klem!

Hanne sa...

Her var det mange farger å bli glad av. Nydelige sokker!
Pludrehanneklem