Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

lørdag 16. oktober 2010

Sokker, sokker, lue og mobilveske

Sokkepar nr 16 av 52 er klare, og her har jeg brukt Tone M sitt mønster "Skeive sokker". Skeive sokker til skeiv venninne- kan`ke passe bedre det!!! Håper de passer, og at mottakeren blir fornøyd! De er strikka av Sterk (overraskende???), og er så mjuke og gode. Mønsteret var forsåvidt greit å følge, men plundra litt med sokk nr 2. Men det gikk fort over, og det blir nok flere skeive sokker! Takk til Tone M som deler mønsteret med oss!!
Dette paret er strikka med garn fra DMH (Den Magiske Hylla), og er derfor med i Garnlager-alongen på Projo og 52 ppiv på Raverly.


Og par nr 17 er i boks. Disse er strikka av Fagstrikk, og passer til en baby på 4-6 mnd. Dette garnet har jeg også henta i DMH (se betydninga over), så dette paret er også med på Garnlager- alongen samt 52 ppiv på Raverly.

Og så har jeg fått bestilling på lue- nærmere bestemt Lille Rosin sin "VM Look- a- like- lua". Den var enkel og rask å strikke. Rett og slett morsom. Fine mønsteret- hmmmm. Godt fornøyd med lua, sjøl om garnvalget ikke er mitt eget.... Østlandsgarn... Ikke favoritten må jeg nok innrømme. Men nå er det jo ikke meg som skal ha den, og så lenge min bekjente kunde er fornøyd- er jeg fornøyd!

Og sist, men ikke minst har jeg hekla enda ei mobilveske. Disse viser seg å være populære- tantebarn Andrea på 9 år sa seinest i går at det var flere jenter som ønska seg sånn på skolen. DET er godkjenningsstempel det!!! *juble-juble!* Her er siste på stammen (som er rimelig tynn pr i dag... hm.. må hekle flere!) Denne kommer også straksogsnart for salg på salgsbloggen min. Følg med! (eller send meg mail allerede nå!)


Jeppogjepp- dett var dett. Mer er på trappene... Ehh...Dvs på pinnene!!! Hurra for det, livet og høsten og kjærligheta og Bjørn Timian og dyra og venner og alt garnet i DMH!!! Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuu! Eller bare et beskjedent juhu. Kremt..... Tok visst litt av her.... Uansett- ha en vidunderlig flottfin og vakker høstdag. La kinna bli knallrøde, og pust rooolig. Livet er bare NYDELIG!!!! Klemmer


PS: Brit har hatt 50000 besøkende, og lodder derfor ut en hel advenskalender!- og jeg tenkte å vinne denne flotte premien ;o)  HER kan se og lese mer!


19 kommentarer:

Smarie sa...

Mye flott fra pinnene dine igen Elin ;o) Lykke til med trekning av kalender..;o) Ha en kjempeflott høstdag!

sissel sa...

Flotte sokker du har strikket, jeg sier bare lykke til med 52 par.
Ønsker deg og dine ei riktig så fin helg.

Elins Strikkeri sa...

Så masse flott du har laga, stilig den mobilveska!!Ha ei god helg:))

Elizabet sa...

Så mye fint du lager! Likte bloggen til så har lagt meg til som følger. Ha en fin dag :)

Wenche/chawo sa...

Her var det mye fint som vanlig.Du er flink og rask med pinnene.Ha en flott helg.

Brit Strikkenerd sa...

Wow du er jo rene strikkemaskina!! Så masse fint:) Takker for at du vil være med på mitt store julekalenderlotteri og ønsker deg en strålende høst:)

Unknown sa...

Di lilla sokkene var helt nydelig! Ble litt forelsket nesten.
Ekstremt effektiv er du å.
Ha en fin helg.
Silje

Anonym sa...

Litt av en produksjone :-)
De skeive sokkene blir "lagt" i inspirasjons mappa mi. Veldig fine.
Klem Igi

Sylvia sa...

Er det ikke deilig å bare juble over livet, Elin? Livet er heeeerlig!!!! Stor klem til deg og din lille familie.

mimouna sa...

Mye fint fra Den Magiske Hyllen din! :o)

Lilla er en av mine yndlingsfarger, kjekt å se at den er i motebildet nå. Både sokkene og luen var flotte!

lise sa...

Så mye fint, og så imponerende mengder!

Pinnepenn sa...

Så fine sokker. De skrive sokkene sitte veldig godt på foten. Jeg elsker mitt par. :)

Ida sa...

Det der må være det fineste sokkene jeg har sett! Noen gang! Er det med i den konkurransegreia hvis du lager på bestilling også?

Lykke til med vinning av julekalender:)

Bitt@mi sa...

Himmel som du er blitt en racer på sokkestrikking:-) Og det gleder mitt sokkehjerte...hihi:-) Pen lue og mobilveske har du også laget, jeg skjønner ikke hvordan du får tid til alt... Koselig at du besøker meg i bloggen, blir alltid glad for å se "signaturen" din der:-) De skeive sokkene var supre, kanskje jeg skulle strikke sånne til min skeive bror? Hihi:-)
Ha ei supermegaduper uke!
Klemmer til dere og lillesnusken!

Timotei sa...

Oi, her var det mye fint! De skeive sokkene falt jeg pladask for og så er de jo strikket i et herlig garn!

strikkedilla sa...

Flotte sokker og lue.

Bodil sa...

Takk for koseleg kommentar :) Eg prøvde å Googla krepsemasker, og fann då ein blogg som heiter Ellens heklekrok. Der viser ho korleis krepsemasker blir laga. Det er ikkje så vanskeleg. Mykje flott du har laga. Ha ein fin kveld :)

Birgitta sa...

Så mycket fint du stickat. Roligt att du visar allt för oss.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Birgitta sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.