Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

mandag 27. juli 2009

Hvitt er bra, farger er bedre, men å rive er best!!!

Hvite kleshengere er forsåvidt greit nok, men en og annen henger som stikker seg ut litt har jeg sansen for. Dette har jeg tenkt på leenge, og servietter er kjøpt inn sånn dann og vann det siste året. Planen var å kjøpe trehvite hengere, og male dem- men Ikea gjør det enkelt- og selger meg hvite!Er det noen som har fine servietter liggende, og kan avse en eller to- blir jeg lykkelig som en fisk! (jeg er helt sikker på at fisker er lykkelige, nemlig) Vi fant, vi fant;
Flott panel under 2 lag tapet og plater. HURRA! Og jammen meg er det flott panel i taket også :o) Er forresten ganske så sikker på at det er flott plank på gulvet, og da skal det også fram i lyset. Det blir selvfølgelig mye sparkel + slipejobb, men det hører jo med. Se- jeg jobber! Det er faktisk ganske så sensasjonelt at jeg kan bidra i oppussingsprosjektet, og jeg kooser meg. Jeg er altså ikke født til å sitte stille, og 4 år med denslags gjør noe med meg; Jeg har lyst til å jobbe, jobbe og jobbe! Men jeg veit- jeg må ta det litt med ro, ja....
Stuevegger og tak er revet for lengst, og mens vi venta på at snekker`n skulle komme for å gi oss veiledning videre- har vi beisa tilbygget. Her går det unna!

Ha en fin og fargerik dag alle sammen, klemmer fra Elin

14 kommentarer:

Tovepia sa...

Flotte kleshengere ble det, går ut fra at du har brukt decoupagelim? Nydelig! Så flott at det var panel under, artigere å male og ordne det til;) Kos deg når arbeidslysten/evnen er der! Ha ei god uke!

wigdis sa...

Nydelige kleshengere. Ikke sant det er moro å oppdage så flott panel under plater og annet "dritt". Det har jeg også oppdaget en gang, og det blir sikkert helt fantastisk flott når det blir ferdig.

Anonym sa...

Fantastiske kleshengere!
Så heldige dere er som har funnet panel under det dere har revet. Blir sikert kjempe fint når dere er ferdige med oppussingen

Jannickes Hjemmekos sa...

Utrolig søte kleshengere, du har vært flink, Elin. Flott panel i stuen, lykke til videre med arbeidet. Fortsatt god sommer til dere. Klem fra Jannicke

Birgitta sa...

Hej
Vilka vackra klädhängare du gjort. Man blir glad av att se dem.
Ser att ni har fullt upp att riva i stuen.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Monicas sa...

så fink du er...ligger ett par ting hos meg til deg om du vil:)

Pinnepenn sa...

Så fine kleshengere du har laget! Fikk lyst til å fikse opp våre og, men det blir vel med tanken.
Det må være herlig å kunne jobbe igjen etter å ha vært stillesittende, ekstra gøy er det jo når man finner plank!

MayM sa...

Så stilige kleshenger du har fikset. Det var en flott ide. Veldig artig å finne noe bak mange lag av gammelt. Vi kjøpte et gammelt bruk som vi har pusset opp og bruker som hytte. Det var like spennende hver gang vi startet rivingen på et rom. Vegger og loft skjlte nye gammelt og artig, blaq brev og kort i fra slutten av 1800 tallet

amylin sa...

Fine kleshengere! Lykke til videre med oppussing.

Anonym sa...

Hei - Så flotte kleshengerne dine ble. Dette er kan nok være en god idé til julegaver også, tenker jeg (må prøve å huske, må prøve å huske).. :-)

Jannickes Hjemmekos sa...

Takk for hilsen i bloggen min. Huff, er redd jeg har laget litt mye kluss med dette navneskiftet mitt, men nå skal jeg ikke skifte mer - jeg føler meg hjemme i hjemmekosen min. Godt at du fant ut av det, har savnet deg og dine koselige kommentarer. Ha det bra - klem fra Jannicke (jepp, det er meg som har bursdag i dag... 43 år ung; jippi!!!)

mimouna sa...

Der fikk jeg en ide til å aktivisere fjortisen, jippi! Kjempesøte kleshengere.

Så gøy å finne panel under veggplatene, det så jo ut til å være i bra stand da. Synes gamle tregulv ofte er veldig nedslitte, så det blir gjerne en stor jobb å slipe/fikse. Men det blir jo fint!

hobbyvenn sa...

Å så fine kleshengere. Så flink du er. Likte spesielt godt den med engel.. Oppussing er slitsomt, men utrolig morsomt også. Lykke til videre.

Marit Johanne sa...

Er det ikke herlig når man finner slik panel under tapet og papp? Slik har jeg gjort en god del av i huset vårt også. Lykke til med jobben videre, det blir sikkert kjempefint.