Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

fredag 19. juni 2009

Pilespids og farge- & teppealong på Projo

Pilespidsen har vært ferdig ei god stund, mangla bare å tvinne snora- og det satt visst litt for langt inne til å bli gjort inn i en fei.... Og den er ikke dampa heller. Men, men, sånn for det bli. Den er til tantebarn Anneli, jeg er spent på om den passer.
Hørte rykter (var det av Liv tru?) om at den blei vid i halsen, og at det derfor var lurt å strikke hullkant øverst. Livet er for kort til å gjøre alle erfaringer sjøl, så derfor hører jeg på gode råd ;o)Lillamelerte raggsokker. Jada, veit at det er midt i juni- men sokker er både greit og morsomt å strikke. Dessuten liker jeg å ha et lite lager.
Lilla er fremdeles månedens farge på fargealongen på Projo, så disse får bli med der.

Og en superenkel lapp til teppealongen (også på Projo), rillestrikka i rekordfart. Akkurat festa trådene, så har ikke hatt den i vann enda. Du verden så slurvete jeg er nå for tida..... ;o)

Så takker jeg alle som har stemt (og kommer til å stemme?!) på mine bidrag til designkonkurransen hos Kari Traa (se innlegget under her)
God helg, klemmer fra Elin

10 kommentarer:

LivM sa...

Jo da det var lurt at du hørte på meg da. Pilespidsen din ble i hvert fall flott, og det ble sokkene også! Ønsker deg en flott helg!

Tovepia sa...

Flott kjole og supre lilla sokker, kjekt å ha;) Jeg er på østlandet og nyter noen varmegrader mer enn hva jeg er vant til. Herlig;)

Elins Strikkeri sa...

Pilespidsen din vart superfin, sokkane og!! Lurt med snor øverst, for dei er litt vide. Ha ei flott helg:)

Bitt@mi sa...

Så fin Pilespidsen ble - ja, det andre også!
Det ligger en award på bloggen min til deg!
Ha en fin dag, kveld og natt - og ei riktig flott uke!
Klem!

Elin sa...

Kjempe flotte ting du har strikket, ha ein flott kveld :D

Sylvia sa...

Halloysen
Går det bra om dagen?
pilespidsen var knallfin, og i MINE farger, vet du. Hvor langt går den i str`? Og oppskriften, kremt?......;)
savner besøkene dine i bloggen min, kommer du innom snart? jeg har vel ikke vært så mye på besøk rundtom jeg heller..........
Vi snakkes, klem

Jorunn sa...

Den toppen var kjempesøt, sånn har jeg aldri sett før! Også så deilige farger du har valgt! Du lager veldig mye fint, både strikkerier og annet – gleder meg til hver gang jeg stikker innom her for å titte etter om du har laget noe nytt :)

Ida sa...

Så mange fine ting da Elin:) Nå har jeg rota rundt på siden din en time til sammen idag og det var endel jeg ikke hadde sett. Likte spes godt den rosa og gråe lua med hals. Vurderer seriøst å bytte til blogspot jeg også!
Tata!
Klem Ida, og litt Laban!

mimouna sa...

Fin Pilespids. Og sokker er et greit strikkearbeid året rundt.

Ser du ikke har skrevet noe på en stund, så da er du vel kanskje på ferie? Uansett, ha en fortsatt god sommer!

Bitt@mi sa...

Hei!
Du har vel ferie siden du ikke blogger for tiden:-) Og nå tar jeg også ferie, fra både jobb og blogg:-)
Ha en fin sommer videre - så høres vi en gang i august!