Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

torsdag 7. januar 2010

Julegava er ferdig!

(For de av dere som ikke fikk med julegavehistorien- kan evt lese den HER.)
Nå er jeg iallefall ferdig med vottene, og Kristin stiller som håndmodell. Dvs helt ferdig er jeg jo ikke- jeg mangler en hekla løkke i tuppen og en knapp for å holde klaffen oppe, men da vil jeg ha bror her for å få det til å passe han sine "puselanker" :o)
Strikka av DSA sitt Sterk, deilig garn- men det flerfarga har en tendens til å snurre seg litt- å da mener jeg ikke rundt lillefinger`n ;o) Mønster til klaffevottene/ jaktvottene fant jeg i Strikk og bruk (DSA det også) Fin bok, men det var litt tull med akkurat den oppskrifta (eller så var det jeg som tenkte/ leste skvær gæernt?!)- men det ordna seg jo likevel. De er enkle å strikke, så det blir nok flere. Moro rett og slett!


13 kommentarer:

Emme sa...

Artig, praktiske og veldig brukervennlig de der Elin :) Mottakeren vil ok bli glad for dem!

Ingun sa...

De var fine. Tror jeg må strikke noen slike. Fine å jakte med;-)

Bitt@mi sa...

Åhh, så fine de ble. Datteren min ønsker seg slike, men har jeg strikket dem ennå? Neida her går det i sjal i lange baner...
Ha ei god natt!
Forresten artig å se at det er flere som er litt natteravner:-)
Klem!

Bestemor Drillo sa...

Fine votter til fotografering !
Fryser på henda om dagen ! Ha det godt ogkos deg i kulda !Klem!

MayM sa...

Vottene ble virkelig flotte og veldig smarte

Wenche/chawo sa...

Så flotte og praktiske votter,du har strikket.

mimouna sa...

De var både fine og praktiske.

Tror jeg også må strikke meg nye votter, det er så KAAAALDT! Men da går jeg nok for tovaversjoner under her. :o)

Anonym sa...

Bror blir nok strålende fornøyd! kjempe fine!

Klem Igi

Monicas sa...

kjempesmarte votter du har laget:)

Pinnepenn sa...

Så fine, jeg har et par av den sorten og de er jeg veldig glad i. Heldig bror. :)

Bitt@mi sa...

Hei igjen Elin:-)
En kjapp en var veldig grei og snar å strikke, og hun tok den på under kjeledressen i dag. Den ble helt super på, og hun kunne rulle opp halsen helt opp til øynene. GJett om hun var fornøyd. Og ikke klør Drops EKstra fine merino heller, så denne ble vellykket på alle måter.
Ps... send meg en mail på bitta_mi@ymail.com, så sender jeg bilde av garn....
Klem!

Marit Johanne sa...

Så fine og praktiske votter. Broren din ble nok glad for at han slapp å strikke dem ferdig selv :D
I dag var det -20 når jeg sto opp og 17 grader i stua. Så jeg sitter her ennå i morgenkåpa under ullpledd og koser meg. Får vel snart komme igang med dagen.....
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hei.

Har sittet å titta på bloggen din noen dager nå. Må bare si at jeg er RÅ-imponert over alt du lager... Blir du ikke lei av å strikke votter? Er selv gla i å strikke men blir lei når jeg strikker mye sokker og votter.
Denne bloggen kommer jeg helt klart tilbake til.
Takk for titten:)


Hilsen Anita